Overgang til YouSee via Farre Antenneforening

Den 1. marts 2017 overgår leveringen af TV-signal fra Farre Antenneforening til YouSee. I den forbindelse vil der komme en del ændringer, som vi som forbrugere skal være opmærksomme på:

Vigtige datoer m.v. fra Farre Antenneforening
Onsdag den 1. marts 2017:
Dine TV-kanaler leveres fra denne dag af Yousee – du skal indlæse dine digitale kanaler igen som beskrevet nedenfor for at se TV.
Hele marts 2017:
Alle tilsluttede husstande modtager hele YouSee fuldpakken gratis.
Uge 10:
Der omdeles pakkevalgs-seddel til alle husstande.
Senest tirsdag den 21. marts …
SKAL
 alle beslutte sig for hvilken pakke der ønskes.

Et manglende valg medfører at forbindelsen afbrydes.
Det koster 495 kr at blive gentilsluttet.
Bestyrelsen er til stede i forsamlingshuset og besvarer spørgsmål og modtager pakkevalg tirsdag den 21. marts fra kl. 17.00-19.00.

Kontakt til bestyrelsen: farreantenne@gmail.com


Hvordan indlæser jeg mine kanaler digitalt efter den 1. marts 2017?

Det varierer fra TV til TV, hvor i TV-menuen du skal indlæse de digitale kanaler. Her finder du nogle generelle parametre for indlæsning af dine kanaler.

  1. Du skal vælge Menu på din fjernbetjening
  2. Se om der er et menupunkt, der hedder Indstillinger eller Konfigurationer
  3. Find det punkt, der relaterer til Digital eller Opsætning
  4. Bliver du bedt om at vælge Operatør, skal du vælge YouSee.
  5. Når du bliver bedt om netværks-id ved digital indlæsning, skal du indtaste netværks-id 100. Hvis du senere vælger Bland selv skal du ændre dit netværks-id til 111
  6. Under frekvens skal du indtaste 450 MHz eller 450000 KHz

Priser 2017 – regning udsendes hvert kvartal 
Grundpakke: 25 TV kanaler
Månedspris: 153,56 kr.
Mellempakke: 35 TV kanaler
Månedspris: 333,96 kr.
Ingen merpris på Bland-selv, men dette SKAL tilvælges
Fuldpakke: 61 TV kanaler
Månedspris: 448,60 kr.
Ingen merpris på Bland-selv, men dette SKAL tilvælges

Hvad gør jeg hvis jeg har brug for hjælp til at indstille kanalerne på mit TV?

Din lokale TV forhandler kan som regel bistå dig med at indstille dit TV.

Antenneforeningen kan anbefale:

Expert i Give 75 73 11 44
Jelling Radio-TV 75 87 21 44


Hvad gør jeg hvis der er pixelering
(billedet er utydeligt og der er firkanter)?

Indstråling eller støj på signalet opstår ofte, fordi radiosignaler, som går ind og påvirker det udstyr og de antennekabler, der fordeler dit tv-signal rundt omkring i hjemmet. Er dine stikdåser, fordelere og kabler ikke isoleret ordentligt, vil de luftbårne signaler udefra kunne give dig en forringet oplevelse på dit TV.

Du kan selv undersøge, om en signalfejl på dit tv skyldes indstråling ved at tjekke dine tv-kanaler. Flere tv-kanaler sendes på samme frekvens, så hvis du har indstråling på en bestemt frekvens, vil det også påvirke de andre kanaler på samme frekvens.

Oversigt over tv-kanaler med samme frekvens og som oftest er ramt

  • DR1, DR2, ARD HD og Sverige 2 HD
  • TV3 Puls, Charlie og Canal9 HD
  • TV2 Zulu HD, TLC HD og Disney HD

Har du for eksempel fejl på DR1 HD, kan du også undersøge, om infokanalen, Sverige 2 HD og ARD HD fejler. Er der udfald på alle kanaler, eller mangler de helt, er dit tv-signal ramt af indstråling. Her kan du oftest løse problemet ved at bruge et YouSee Ready kabel mellem dit tv og antennestikket. (dette kan købes hos din TV forhandler).

Bemærk, at hvis fejlen på dit tv er konstant og ikke-periodisk, kan det også skyldes, at:

  • TV-kanalen/kanalerne ikke er inkluderet i dit abonnement
  • Dit TV er indstillet forkert, eksempelvis med forkert netværks-id

BEMÆRK VIGTIGT:

  • YOUSEE Kundeservice kan først anvendes efter april
  • Der kan IKKE købes bredbåndsprodukter gennem YouSee
  • Bredbånd købes frem til 2020 gennem www.trionet.dk
  • Kontakt til bestyrelsen: farreantenne@gmail.com
Del opslaget med venner og familie ...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Print this page
Print
Email this to someone
email